sobota, 9 kwietnia 2011

Szczury jako przyjaciele dzieci

Autorem artykułu jest HitmanR


Gryzonie takie jak myszy, chomiki czy świnki morskie bardzo często kupowane są przez rodziców dla swoich pociech, z niektórych powodów nie biorą oni szczurów pod uwagę. W dzisiejszym artykule przedstawię dlaczego to szczury są najlepszymi kompanami zabaw dla naszych dzieci.


  • Gryzonie głupie i mądre
Nie ukrywajmy że większość gryzoni jak na przykład chomiki i myszy nie wykazują się specjalną inteligencją, nawet jeśli nauczą się rozpoznawać swojego właściciela rzadko kiedy mają ochotę wchodzić w interakcję. Naszemu dziecku nie potrzeba raczej pupila który od rybki akwariowej różni się jedynie tym iż ma futerko i oddycha tlenem atmosferycznym. Natomiast szczury są najinteligentniejszymi gryzoniami, samo porównywanie ich do chomików, królików czy myszy powinno być dla nich obraźliwe. Bez problemu, niemal że instynktownie uczą się reagować na swoje imię jak i przybiegać gdy zostaną wywołane. Przez tysiące lat egzystowania w towarzystwie ludzi zanikł u nich instynktowny lęk przed człowiekiem, dlatego w relacjach z nami kierują się głównie swoją inteligencją. Sam swego czasu miałem chomika, miałem myszki i muszą z przykrością stwierdzić że wszystkie inne gryzonie są po prostu głupie w porównaniu do szczurów.
  • Szczury są bardzo higieniczne
Co prawda nie bez powodu w naszej kulturze postrzegane są jako zwierzęta roznoszące choroby, dżuma czyli czarna śmierć która zdziesiątkowała Europę pośrednio jest ich winą. Co prawda same choroby nie roznosiły o co zostały swego czasu niesłusznie oskarżone, jednak na ich grzbietach podróżowały złośliwe pchły które niestety zarażały ludzi. Nie wynika to jednak z faktu iż szczury są mniej higieniczne od myszy czy chomików, raczej z faktu iż szczury jako jedyne gryzonie potrafiły obok nas egzystować przez co mieliśmy kontakt zarówno z nimi jak i z ich pchłami. Mycie się jest jedną z ulubionych czynności jakiej lubią poddawać się szczury, robią to po prostu co chwilę w dowolnym miejscu.
Chcąc sprawić naszemu dziecku pupila chcemy by nasze dziecko coś z tego wyniosło, o ile trzymanie w domu psa wiąże się obowiązkami i problemami to hodowla szczura jest bezproblemowa. Nasze dziecko musi nauczyć się troski o inne stworzenia, z doświadczenia wiem iż łatwiej wykazać współczucie jak i zrozumienie wobec zwierzątka które cokolwiek rozumie. Co ważniejsze zwierzątka które potrafi okazywać więcej emocji niż jedynie strach i bycie wkurzonym jak mają to w zwyczaju chomiki.
Dziękuje

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

13 komentarzy:

  1. Wzdęcia.
    Latem. Karmię króliki, a Julek (5 lat) jak zwykle klepie. Przy okazji „bawimy się” w Harrego Pottera. Mój wkład do zabawy, ze względu na targanie skrzynki ze skoszoną trawą i kubełka z ziarnem, ogranicza się do posapywania, o przepraszam – potakiwania w odpowiednich momentach. Nie na długo jednak.
    „Hermiona” – zwraca się do mnie Julek konspiracyjnym tonem- „Ja to bez przerwy jestem chory, mam katar i wzdęcia. Katar to mi przeszedł dopiero latem.” – i dalej na tym samym wdechu: -„Mamusiu, a co to są wzdęcia?”
    Trudno silić się na elokwencję, gdy upał sprawia, że ma się ochotę tylko na to, by gdzieś się zaszyć w cieniu ze szklanką czegoś chłodnego do picia, a poza tym, co tu kryć, momentami traci się wątek w tym ciągłym jego gadaniu. Muszę się przyznać, że palnęłam bez zastanowienia:
    „To wtedy, jak się ma duży brzuch”.
    „Mamusiu, a tatuś ma wzdęcia?”
    Ręce mi opadły.
    Więcej na: http://o-dzieciach-z-humorem.blogspot.com/
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny artykuł na temat gryzoni.

    zapraszam do siebie :

    http://astrologiachiska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog. Przyznaję można znaleźć tu dużo ciekawych porad. Zapraszam w odwiedziny do mnie:

    www.weterynarzequus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe ciekawy blog. Sam miałem myszy :) Zapraszam na moj blog: http://leothelegend.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog, bardzo dużo ciekawych informacji. Oby tak dalej. Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://naszekwiatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny blog a szczury to bardzo badre zwierzątka myśle ze mądrzejsze od nas nad nikim sie nie pastwią i nie wymyślają chemii itd. Pozdrawiam wszystkich szczurkomaniaków:) jak i zapraszam na blogi oczywiscie http://sylwia-animals.blogspot.com/
    http://naszeszczury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda , szczury to cholernie inteligentne zwierzęta, uczą się dość szybko , trzeba im niestety poświecić wiele uwagi i zaakceptować wybrane przez nich miejsce noclegowe- co niestety jest uciążliwe , gdyż to miejsce trzeba sprzątać, ( ja szczurka nie trzymam w klatce chodzi po pokoju kiedy chce i jak chce znalazł miejsce za łóżkiem gdzie daje mu stare szmaty i co drugi dzień sprzątam to legowisko (zaakceptowałem jego decyzję), od kiedy jestem posiadaczem już drugiego szczurka (samce) , jest czyściutki myje się sam , szczurka można kąpać w cieplej wodzie z dodatkiem specjalnego szamponu dla gryzoni zakupionym w sklepie zoologicznym. ja swojego kompie raz na miesiąc wiec niewielki szampon starcza na rok , co do inteligencji to FAKT, są spostrzegawcze akceptują swoich żywicieli i tylko ich , aczkolwiek są towarzyskie i chętne do zabawy , kiedy jest im przyjemnie jak się je głaszcze popiskują, należny im po prostu okazać miłość , odczuwają bez-mała tak jak my , to już nie przywiązanie to bezwarunkowa miłość której nawet pies nie jest niekiedy okazać , nie prawda ze wszystko gryzą, można je oduczyć , ja na przykład oduczałem tak ze jak coś pogryzł dostawał karę i szedł do klatki ( wiem klatka skojarzyła się jako kara) ale to dobry sposób aby później puścić go jak pieska i aby biegał po pokoju i ganiał się z nami. Stojąca klatka otworem nigdy nie będzie zamieszkiwana ( bo KARA) ale i tu jest ciekawe ze jeśli coś ostrego przeskrobie sam potrafi się poddać karze i pójdzie do klatki, następne co można zrobić to oduczyć go mocno podgryzać ( szczury mieszkające ze sobą bawią się gryząc się nawzajem - a maja dość twarde ogony i nóżki co nie sprawia im bólu) , po czasie kar i rożnych innych zabiegów szczurek sam rozpozna maksymalna siła z jaka może nas PODGRYZAĆ , na przykład kiedy chce się bawić i sam przychodzi ochoczo, nie sprawi nam to bólu, dobrze jest tez kiedy coś zrobi zle zrobić a niego FOCHA i nie chcieć sie z nim bawić , wtedy sam uczy sie ze jesteśmy źli, mój na przykład po 2 miesiącach zauważył zależność ze kiedy dzwoni określony dzwonek w telefonie kom. ja wstaje do pracy i wychodzę, kiedyś o mało nie zaspałem tak byłem przemęczony , kiedy usłyszał dzwonek wskoczył na łózko i delikatnie stopniując podgryzał mnie za uchem abym się obudził, kiedy się już obudziłem i wstałem poszedł z powrotem spać do siebie, sprawdzałem czy to nie przypadek , i okazało się ze kiedy znów zrobiłem podobnie wiedząc ze dzwonek już dzwoni udawałem ze spałem niebogo i miarodajnie oddychając, szczurek znów zrobił to samo i znów poszedł spać do siebie, eksperyment powtórzyłem kilka razy , za każdym razem sytuacja się powtórzyła , kiedy wracam do domu czeka już na stojąco na mnie i popiskuje, kiedy jestem zły na niego wyczuwa to , kiedy mówię idziemy na spacer ochoczo wspina się po ręce, itd itp... ileż chcecie dowodów, na to , że to najinteligentniejsze stworzenia. Ponoć mówi się ze, gdyby szczury były naszego wzrostu zawładnęły by ta planeta zamiast nas, wśród kolonii szczurów panuje bowiem ustalona hierarchia . pozdrawiam serdecznie . mój nr GG 5823915 jeśli chcecie zobaczyć zdjęcia mojego Czestera, z przyjemnością nadeśle , na GG zawsze niedostępny , jak mam czas to odpisuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Blog na dużego + :) Mam jedną uwagę. Jestem posiadaczką chomika i nie zgodzę się z tym że nie lubią towarzystwa czy też że ciągle są "zdenerwowane". Oczywiście, większość chomików się tak zachowuje. Jednak jeden na ileś tam chomików jest przyjacielska. Mój chmcio nie gryzie, jest spokojna, uwielbia towarzystwo ludzi (najbardziej moje bo jak ma ją np. tata to jak podam jej dłoń to wspina się na ramię i tak się wczepia w bluzkę, że nie mogę jej odczepić ;D). Zapraszam również do mnie: http://kocham-szczurki.blogspot.com/ I jeszcze raz duży + za bloszga ;*****

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam ! mam szczurka ,którego zaadoptowałam wczoraj.Ma zaledwie 2 miesiące.W pierwszy dzień zasnął obok mnie.Wcześniej miałam chomiki,były wspaniałe ,ale szczurowi nie dorównują:) świetny artykuł ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post ;) http://oszczurzony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super! :)
    Ja staram się namówić mamę na szczura od 3 lat i dopiero tydzień temu mi się to udało ♥ Pasją do szczurów zaraziła mnie koleżanka która miała szczurka i bardzo mi się spodobało to, że jest tak mądry <3 Szczurek przybiegał kiedy go zawołano i cały czas wspinał mi się po bluzce i usypiał na karku ♥ Od tej pory bardzo chcę mieć szczura ♥
    Ps. Blog jest super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! :)
    Ja staram się namówić mamę na szczura od 3 lat i dopiero tydzień temu mi się to udało ♥ Pasją do szczurów zaraziła mnie koleżanka która miała szczurka i bardzo mi się spodobało to, że jest tak mądry <3 Szczurek przybiegał kiedy go zawołano i cały czas wspinał mi się po bluzce i usypiał na karku ♥ Od tej pory bardzo chcę mieć szczura ♥
    Ps. Blog jest super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Blog jest mega super! Wiele ciekawych porad ;)
    Zapraszam też na mojego bloga szczuryinfo.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń